2000 li yıllarla birlikte bütün dünyada etkisini gösteren serbest piyasa ve özelleştirme ilkelerine dayalı, kendi içinde kuralları esneten politikalar ülkemizde de etkisini göstermiş ve hepimizin bildiği gibi sağlık alanında da ticarileşme ve piyasalaşma sonuçlarını beraberinde getirmiştir. Bunun sonucu olarak özellikle sağlığın ticari bir meta, bireylerin ise müşteri olarak görülmesi eğilimi giderek artmıştır.
Odamızın başvurusu üzerine Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi öğretim üyeleri tarafından hazırlanan sağlık hizmetlerinin, doğası gereği hastaların karar verme sürecinde reklamlar tarafından yönetilmemesi gereken bir alan olduğu ve reklamların uzun dönemde mesleğimize verebileceği zararların da tanımlandığı raporu incelemek üzere görüşlerinize sunuyoruz.
Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından hazırlanan rapora ulaşmak için tıklayınız.