
Sevgili Meslektaşlarımız,
Türk Dişhekimleri Birliği'nin yapmış olduğu "İFADE ÖZGÜRLÜĞÜ DEMOKRASİDİR" konulu basın açıklaması metni aşağıda bilgilerinize sunulmuştur.
Saygılarımızla,
Ankara Dişhekimleri Odası
İfade Özgürlüğü Demokrasidir
Dünyanın kullandığı bir iletişim kanalı "Twitter" Türkiye’de kapatıldı. Başbakanın “hepsinin kökünü kazıyacağız” şeklindeki açıklamasının hemen ardından oldu bu kapatma. Gerekçe de sağlam: Mahkeme kararları…
Böylece otoriter yönetimden totaliter yönetime geçişte bir basamağı daha atlamış olduk. Dünyada bu tür yasakları uygulayan 8-10 ülke arasında yerimizi aldık.
Demokratik ülkelerde, düşünce ve kanaatler özgürce açıklanıp paylaşılır. Ortaya konulan ifadelerde hakaret veya iftira gibi suçlar varsa yahut kişilik haklarına saldırılmışsa bunların yaptırımı ilgililere uygulanır. Yönetimler rahatsız oluyor diye düşünce açıklanan mecraların kapatılması düşünülmez. Kaldı ki; günümüz iletişim teknikleri bu yasakları da anlamsızlaştıracak olanaklara sahiptir. Bu kanalların kapatılması, erişimi engelleyemez ancak iktidarın yönelimini göstermesi bakımından korkutucudur.
Kapatmada Mahkeme kararının varlığı da ne yazık ki; fazla bir önem taşımamaktadır. Bu kararlar, basılmamış kitapların okunmasının yasaklandığı yargı kararları ile aynı sepettedir. Çıkarılan yasaların geniş yorumlanarak bütün iletişim kanallarının kapatılmasına karar verilebilmesi kötü bir yasama örneği iken, bu yasaların yorumlanmasında özgürlüğün esas alınmaması da kötü yargılama örneğidir.
Altına imza attığımız uluslararası sözleşmeler ve kendi Anayasamızdaki ifade özgürlüğünün güvencesi kuralların yok sayılması hukuk devletinden vazgeçmek demektir. Böyle bir yönelimin sonu ise karanlık ve ürkütücüdür.
İktidarın ileri demokrasi adı altında uyguladığı antidemokratik uygulamaları ve ifade özgürlüğüne getirilen sansür uygulamalarını kaygıyla izliyoruz.
Anti demokratik hukuk dışı uygulamalara bir an önce son verilmelidir.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
Türk Dişhekimleri Birliği
Merkez Yönetim Kurulu
-
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI SAYIN PROF.DR. AHMET SERPER VE DİŞHEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ DEKANI SAYIN PROF.DR. TÜLİN TANER’İ ZİYARET ETTİK26.06.2026 -
ADO MOBİL UYGULAMASI İLE ODA KAYIT BELGENİZİ HIZLICA ALABİLİRSİNİZ26.06.2026 -
TÜRK DİŞHEKİMLERİ BİRLİĞİ BAŞKANLAR KONSEYİ TOPLANTISINA KATILDIK-202625.06.2026 -
TÜRK DİŞHEKİMLERİ BİRLİĞİ BASIN AÇIKLAMASI24.06.2026 -
TÜRK DİŞHEKİMLERİ BİRLİĞİ MERKEZ YÖNETİM KURULU ODAMIZI ZİYARET ETTİ22.06.2026 -
MUĞLA VE KAHRAMANMARAŞ DİŞHEKİMLERİ ODALARI BAŞKANLARINDAN ODAMIZA ZİYARET22.06.2026 -
SAĞLIK BAKANI YARDIMCISI SAYIN PROF.DR.NURULLAH OKUMUŞ'U ZİYARET ETTİK16.06.2026 -
Doktora ve Uzmanlık Eğitimi Süreçlerine İlişkin Kamuoyu Açıklaması15.06.2026 -
SAĞLIK BAKANLIĞI'NDAN ÖZEL SAĞLIK KURULUŞLARININ DENETIMLERINE İLIŞKIN YENI DÜZENLEME08.06.2026 -
NATO ZİRVESİ ÖNCESİ MESLEKTAŞLARIMIZA ÖNEMLİ HATIRLATMA08.06.2026


