
Sağlık emek ve meslek örgütleri olarak sağlık alanında dayanılmaz noktaya gelen şiddetin, antidemokratik uygulamaların, ülkemizde giderek artan kutuplaştırıcı ve çatışmacı anlayışın, sağlık çalışanlarına uygulanan mobbingin, her türlü güvencesiz çalıştırma yönteminin ve sağlık çalışanlarına reva görülen yoksulluğun kabul edilemez olduğunu dile getirmek için Türkiye’nin 81 ilinden tüm sağlık çalışanları ve sağlık hizmetini alanlarla birlikte 15 Mart Pazar günü Ankara’da, "Sağlıkta Şiddete Karşı Beyaz Miting"deyiz.
Ankara Sağlık Emek Meslek Örgütleri olarak sağlıkta şiddete karşı düzenlediğimiz 15 Mart’taki Beyaz Mitinge çağrı yaptık.
Ortak basın açıklamasına Ankara Dişhekimleri Odası, Ankara Tabip Odası, Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği Ankara Şubesi, Sağlık Ve Sosyal Hizmet Emekçileri Sendikası Ankara Şubesi, Ankara Veteriner Hekimleri Odası ve Veteriner Hekimler Derneği, Devrimci Sağlık İş Sendikası Ankara Şubesi, Tüm Radyoloji Teknisyenleri Ve Teknikerleri Derneği, Türk Psikologlar Derneği katıldı.
Açıklamayı okuyan Ankara Dişhekimleri Odası Başkanımız Dr. Serhat Özsoy, sağlık çalışanlarının çözüm bekleyen en acil sorununun sağlık alanında yaşanan “Şiddet” olduğunu belirtti.
7 yılda 91 binden fazla şiddet vakası yaşandığına dikkat çeken Özsoy, “Şiddet uygulayanlar ise mahkemelerden sembolik bile denilemeyecek cezalar alıyor ya da serbest bırakılıyor. Siyasi iktidar ise haberlerde gündem olmuşsa veyahut ölümle sonuçlanmışsa sadece açıklama yapmakla yetiniyor; şiddet ve mağduriyet karşısında caydırıcı adımlar atmaktan kaçındıkları gibi sağlıkçıları itibarsızlaştırarak emeklerini fiilen değersizleştiriyor” dedi.
Sağlık çalışanları olarak sağlıkta şiddete ve buna yol açan politikalara “Artık yeter” diyor,
15 Mart Pazar günü Ankara’da Beyaz Mitingde bir araya geliyoruz.
BİZLER YAŞAMAK VE YAŞATMAK İSTİYORUZ!
-
TÜRK DİŞHEKİMLERİ BİRLİĞİ BAŞKANLAR KONSEYİ TOPLANTISINA KATILDIK-202625.06.2026 -
TÜRK DİŞHEKİMLERİ BİRLİĞİ BASIN AÇIKLAMASI24.06.2026 -
TÜRK DİŞHEKİMLERİ BİRLİĞİ MERKEZ YÖNETİM KURULU ODAMIZI ZİYARET ETTİ22.06.2026 -
MUĞLA VE KAHRAMANMARAŞ DİŞHEKİMLERİ ODALARI BAŞKANLARINDAN ODAMIZA ZİYARET22.06.2026 -
SAĞLIK BAKANI YARDIMCISI SAYIN PROF.DR.NURULLAH OKUMUŞ'U ZİYARET ETTİK16.06.2026 -
Doktora ve Uzmanlık Eğitimi Süreçlerine İlişkin Kamuoyu Açıklaması15.06.2026 -
SAĞLIK BAKANLIĞI'NDAN ÖZEL SAĞLIK KURULUŞLARININ DENETIMLERINE İLIŞKIN YENI DÜZENLEME08.06.2026 -
NATO ZİRVESİ ÖNCESİ MESLEKTAŞLARIMIZA ÖNEMLİ HATIRLATMA08.06.2026 -
ADALET VE DEMOKRASİ ORTAK PAYDAMIZDIR25.05.2026 -
ADO KLİNİK BİLİMLER DERGİMİZİN YENİ SAYISI CİLT 15 SAYI 2 YAYIMLANMIŞTIR.21.05.2026


