
Ankara Dişhekimleri Odası olarak 12.8.2022 tarihinde yayımlanan Sağlık Bakanlığı Ek Ödeme Yönetmeliği’nin dişhekimleri yönünden oldukça düşük belirlenen taban ek ödeme katsayılarının, disiplin cezası verilmesi halinde ek ödemede yapılmamasına ilişkin düzenlemenin, hastalık izin süresi boyunca yalnızca 7 gün süre ile ek ödeme yapılmasını öngören hükmün, yıllık izin, şua izni, analık izni, süt izni, evlilik izni kullanılması halinde ek ödeme yapılacağına açıkça yer verilmemesinin, teşvik ek ödemesinde idareye sınırsız yetki veren, verimlilik, hasta memnuniyetini bir kriter olarak belirleyen düzenlemenin iptali istemiyle dava açmıştık.
Danıştay 12. Dariesi’nde görülen dosyada, dava konusu edilen Yönetmelik maddelerinin tümünün iptaline karar verilmiştir. Kararı aşağıda sizlerle paylaşıyoruz.
Karar sonrasında Bakanlık tarafından dava konusu edilen Yönetmelik hükümlerinin yeniden düzenlenmesi gerekmekte olup dişhekimleri yönünden farklı ve hakkaniyete aykırı olarak belirlenen katsayıların, disiplin cezası nedeniyle ek ödemeden kesinti yapılmasının, yasal izinlerin kullanılması nedeniyle ek ödeme verilmemesine yönelik hükümlerin düzeltileceğini, ek ödemede denetlenebilir, öngörülebilir kriterlerin belirleneceğini, itirazlarımızın gözetileceğini umuyoruz. Konuyla ilgili gerekli girişimlerde bulunmaya devam edeceğiz.
Karara ulaşmak için tıklayınız.
-
SAĞLIK BAKANLIĞI'NDAN ÖZEL SAĞLIK KURULUŞLARININ DENETIMLERINE İLIŞKIN YENI DÜZENLEME08.06.2026 -
NATO ZİRVESİ ÖNCESİ MESLEKTAŞLARIMIZA ÖNEMLİ HATIRLATMA08.06.2026 -
ADO ŞEÇİMİ ÖNCESİ DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER12.04.2026 -
AİDAT ÖDEME SON GÜNÜ 31 MART 202631.03.2026 -
2025 YILI TIBBİ ATIK BEYAN GÖNDERİM SON GÜNÜ 31 MART31.03.2026 -
ADO TENİS TAKIMI BAŞVURULARI BAŞLADI.09.03.2026 -
ÜTS EĞİTİM VİDEOLARI31.03.2027 -
KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) Hakkında Bilgilendirme26.02.2026 -
ADO 16. BAHAR SEMPOZYUMU28.03.2026 -
YILLIK RUHSAT HARÇLARI ÖDEMELERİ HK14.01.2026


